Herziening van chaos op wielen
Twisted Metal III, oorspronkelijk uitgebracht in 1998, zet de voertuig actie erfenis van de franchise voort met een donkerder, zwaarder toon. Ontwikkeld door 989 Studios, bouwt het voort op de gevestigde formule van chaotische autobattles in destructieve arena's, elk gevuld met wapens, power-ups en gevaren. Spelers keren terug naar Calypso en zijn brute toernooi voor de felbegeerde prijs—één wens.
Een strijd tot de dood in voertuigvorm
Twisted Metal III behoudt de kern arena-gebaseerde gevechten, waar spelers kiezen uit een selectie van eccentric drivers met unieke voertuigen en speciale aanvallen. Wedstrijden ontvouwen zich in uitgestrekte niveaus zoals Washington, D.C., Tokio en Egypte, elk gevuld met interactieve vernietigbare elementen die zowel strategie als spektakel toevoegen. Het heeft echter onzachte besturing en fysica, waardoor precisie rijden minder bevredigend is.
Narratieve elementen leunen in op de kenmerkende donkere humor van de serie. Het verhaal van elke driver en de uiteindelijke wens worden onthuld door middel van eigenaardige eindes die de kromme toon van Twisted Metal weerspiegelen, maar de cutscenes missen de verfijning van eerdere delen, en vertrouwen meer op eenvoudige presentatie. Toch blijft de personage selectie een van de hoogtepunten, met iconische voertuigen zoals Sweet Tooth die terugkeren naast nieuwe toevoegingen.
Een donkere maar ongelijke rit
Twisted Metal III levert de kenmerkende voertuigchaos van de serie met grotere arena's, destructieve omgevingen en een kleurrijke cast van excentrieke bestuurders. Terwijl de chaotische gevechten en donkere humor trouw blijven aan de wortels van de franchise, houden haperige besturing, verouderde fysica en minder gepolijste cutscenes het tegen om grootheid te bereiken. Fans van de serie zullen nog steeds plezier vinden in de chaos, maar het blijft een van de meer ongelijke delen in de Twisted Metal-erfenis.